torsdag 8 april 2010

Paris Paris

8 kommentarer:

Karin S sa...

Bästa sammanfattningen - trots allt.
Deneuve har jag mött en gång, hon kom ut ur en port strax bakom den enorma kyrkan St Sulpice, i sjätte i de finaste kvarteren Rive Gauche som nu existerar...
Hon såg ut precis som Catherine Deneuve, vilket man väl måste göra om man bor där turisternas fotoblixtar smäller som fyrverkerier.
Ja, precis så, tvekande på steget, solglasögonen på.
Och så ut i staden, som Mrs Dalloway i sin stad...

Min kirurg säger att hennes kirurg lyfte lite för hårt den senaste gången han lyfte. Hon blev stiff i ena sidan.
Vad vet jag.

Hon är i alla fall, på sitt sätt, Paris.

Den här soptunnan har fler läsare än din blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bernur sa...

Fin låt - jag lyssnade på den igår, innan jag postade Sex Pistols i stället ...
Ah, om det finns någon jag gärna skulle vilja se på riktigt, är det Catherine D.................. - - -

Karin S sa...

Mmm, det är nog det närmaste jag varit McLaren också.

Charlie Truck sa...

Titta Deneuve med klöv!
http://loureeditweed.blogspot.com/2010/02/catherine-deneuve-med-klov.html

Jag orkade inte göra en snygg länk men siten är rolig. Colett i hyresrätt finns också, och Isabell Huppert i kuvert!

Den här soptunnan har fler läsare än din blogg sa...

Jag blev mycket berörd av Malcolm MacLarens bortgång. Man kan säga mångt och mycket illa om denne skojare, men också mycket gott. En postmodern Groucho Marx-figur och surrealist. Han gav mig hopp med sin ADHD-entusiasm och cynism.

Och Madame Deneuve, Saint-Laurents musa, en ikon som fortsätter att vara snyggast.

Fin video

Tomas Agdalen sa...

Snyggt. Den hade jag inte sett. Tänker jag sno, fast jag kommer att creeda. Jag har också idag gjort en lista på twitter över de mest betydelsefulla för mig. Idag kom MM trea! Stort. Och tack för videon. (nu tillbaka till laggen)(etta var Ellroy och tvåa Lessing - ögonöppnare)

Karin S sa...

Tomas, McLaren har gjort en skiva som heter Paris i början på 90-talet nån gång, den är URBRA, alla klichéer men liksom ändå - äkta.