fredag 10 april 2009

Bokfynd

Har gjort ett kap, tror jag. En bok vid namn Journal intime d'un auteur, gissa av vem! Just det, Lars Norén.
Och vari består då kapet? Jo, den är bara 314 (paginerade) sidor! Någon har skurit ner saken till normal längd!
Svenska dramatiker har i och för sig ett rykte av att vara redoutable här. Men/och jag tvivlar på att någon enda människa skulle läsa typ tusen sidor bibelpapper här, ja, alltså av en svensk dramatiker. Man får eventuellt vara glad om någon läser?
Hur som helst, jag kan alltså referera till skvallret med sidangivelse, slipper dessutom en hel del omtugg, gissar jag.

Googlingar gav nada, antar att den kom ut typ igår. Men jag kanske återkommer. Dessutom återkommer jag väl efter att ha läst den. Eller det enda googlingarna gav var väl just att Norén är redoutable, och det visste vi ju redan.

Hej,

Uppdatering: Läser nu ordentligt förlagets presentation och inser att boken inte är redigerad, utan ett utdrag som beskriver uppsättningen av en pjäs i Nanterre. I baksidestexten framgår det inte, men man borde möjligen varit mer misstänksam!?
Jäklar!
Men jag får väl läsa den ändå...

Inga kommentarer: