lördag 14 juni 2008

fra-lagen

Nix, jag fattar inte heller vitsen med den här möjliga? lagen.
Visserligen förmodar jag att det mesta fortfarande inte kollas och avlyssnas, försvarets forskningsanstalt har förmodligen annat att göra. De kommer väl typ inom ramen för lagen googla eller fragla eller vad det nu kan kallas på ord som terrorist, bomb, tunnelbana och så vidare.
Men om nu någon föreslog att en instans skulle kunna öppna all gammaldags vanlig post? Utan att det märktes och sen skicka den vidare, ja, då skulle väl de flesta tycka att det var en ganska så avsevärd åtgärd. Tveksam, dessutom.
Liksom att alla myndigheter kan göra samma sak. Om jag fattat det hela rätt. Det känner jag ännu mindre för, måste jag säga. Vad fan har myndigheter med mitt privatliv att göra?

Så länge ingen kan övertyga mig om motsatsen är jag också emot det här lagförslaget.

Uppdaterar med den här belysande artikeln ur Sydsvenskan, som jag för övrigt fann på errata i ett inlägg som även länkar till annat intressant.

Inga kommentarer: