lördag 22 december 2012

22 december

Ihållande regn här. Var nere på stan strax efter tio, bussen ned behagligt tom, regnet mot rutorna, hade god lust att bara följa med liksom, motståndslöst mot okända ändhållplatser.
Men jag gick av där jag skulle och sen i affärer. Får lite tvångstankar nu, men jag måste ju inte skriva här vad jag handlade, man vet aldrig vem som läser vad. Ibland tänker jag att jag i ren distraktion skulle kunna lägga upp i stort sett alla mina lösenord på en blogg, ja, gärna ihop med bank-id, ungefär. Bra idé så man har allt samlat på ett ställe.
Det är väl inte en tvångstanke, men liknar känslan av fall precis innan man (jag) somnar.

På stan var det lugnt pga det där regnet. Fick lite gjort, mötte mamma och moster på Bon Marché, som om den här stan vore alldeles väldigt liten. Det kanske den är.

Barnen friska! Har skickat ut de två stora att köpa gran. Orkar inte längre, nu är jag trött i benen.
För sen fortsatte alltihop, på vägen hem från stan plockade jag upp fågeln (en kapun) vi ska käka på juldagen, köpte grönsaker och frukt.
Och sen hem och härja här.
Jag skriver inte var jag gömmer julklapparna heller. Men är rädd att inte hitta alla då det är dags att ta fram dem, känner mig lite som en ekorre som petar in saker i bark och i trädklykor. Ekorrarna har den fördelen att en annan ekorre alltid hittar det den första ekorren g(l)ömde.
Knäpp idé, en annan vimsig mamma som går runt och letar efter julklappar?

Var ute igår och kom hem för sent och är nu liksom trött på det där sättet som gör att jag inte kan sätta punkt. Ekorrar och tvångstankar och nu ska jag börja skriva julklappsversar. Eller fortsätta.
Men det är jag ganska bra på.

Hörs,

1 kommentar:

Lo sa...

Det är dn liten stad. Mötte oproportionerligt ofta folk jag kände (flera gånger just på le bon marché, faktiskt(.