tisdag 5 maj 2009

Hopelessly devoted

Har helt torskat på Library Thing. Nu är jag betalande medlem för resten av livet. Det kostade 25$. Dessutom är jag författarmedlem på stället - det kostade däremot inget extra och jag är rätt stolt över det hela. Här kan man se det, kanske. Eller man kan se foton på alla de författare som är med på foto i sajten. Här kan man se min sida.
Alltså, jag vill på intet vis klaga på svenska nya sajter, men att följa ebba och alex och vad de nu heter... Det känns inte riktigt aktuellt för mig.
Här blir man däremot bombad med underliga tips, ju mer konstiga böcker man lägger in, desto konstigare tips får man.

Men, en sak har jag i alla fall gjort på Library Thing, såsom varande ansvarsfull svensk intellektuell, gissa vad?

Nu fortsätter jag på samma inlägg.
Jag tänker för det första att det här är en sajt för nördar. Bra. För det andra att det är en grej som jag lättit kan försumma mina barn för. Bra. För det tredje att man kanske kan ärva en sån här sajt sen? Inte det. Mindre bra. Men ändå. Jag inbillar mig att det jag håller på med har en sorts värde. Trots att jag är så gott som ensam om att ha mina egna böcker på den där sajten, det är förstås en massajt, det också. Men inte bara.

Nu uppdaterar jag igen. Jag har t ex lyckats lägga in det jättefina omslaget på Thomas Nydahls senaste bok på själva sajten! Antagligen kan jag även lägga in ett foto på Thomas Nydahl själv också. Börjar ni förstå? Allt är möjligt.

Jepp. Det går, det med. Men jag bör väl fråga Thomas Nydahl själv först, samt fotografen. Men ändå!

Inga kommentarer: