fredag 1 maj 2009

Kvällsnotis

Jag är helt inne på det här mer rabarber nu. Ni vet väl att när skådisar ska låta som om de mumlar allihop på scen så säger de rabarber, rabarber, rabarber?
Det gör jag med.
Vidare om franska recept. Allt är i gram, inte i volym. Man tar 75 g socker och så vidare. Själv har jag bara en brevvåg, och det är jättekrångligt att väga höga smala bunkar på den (taran!) men vad gör man inte för mandelapparaten och annat?
Jag vill helst inte ha fler maskiner som behöver batterier så jag fortsätter med den.

Dagen har varit fantastisk, nånstans en bit härifrån måste manifen passerat, för det stod trafikpoliser i vår korsning och det klaxonerades något alldeles infernaliskt.
Men det fikades och flanerades och cyklades och bollades och solades precis överallt.
Vi såg en mémé som spelade pingis med sitt barnbarn. Det var gulligt.
Och så var det poliser överallt, och plastband men på ett avspänt avspärrat vis.

Nu är det bara att hoppas att det fortsätter så här.

Inga kommentarer: