onsdag 14 november 2012

14 november

Här svartmålar vi inte, skönmålar inte heller för den delen. Här gråmålar vi. Grått-i-grått-i-grått.
Fördel: elskåpet, eller om det nu är proppskåpet, framträder i all sin glans.
Nackdel: astråkigt.
Har stor rulle, liten rulle och ett antal penslar. Tycker bäst om en lagom bred vinkelpensel. Maken säger att den är för liten och köper liten rulle.
Man kan inte rulla lister och dörrkarmar.
Jag hatar lister och dörrkarmar.
Om jag någon gång får rita ett hus åt mig själv så ska det inte ha några lister och dörrkarmar. Som Adolf Loos. Allt ska bara vara asplatt.

Det tar en sagolik tid och när färgen har torkat så har liksom en massa små vita prickar krupit fram ur väggen. Med andra ord måste alltsammans göras om igen.
Och inte blir det precis roligare om jag blir klar. Då återstår en massa andra rum som ska målas. Men där får det ju bli vitt rakt av.

Om något annat händer så är jag inte au courant.
Jo, jag törs inte riktigt köpa SAS-biljetter, men tror ändå att det är nu man ska slå till.

Hollande får ingen vidare delårskritik. Förtroendet dalar och vem hade trott något annat?

Sorry, men så här blir det när det är dagbok. Dålit väder. Dålit ö h t.

6 kommentarer:

Gabrielle Björnstrand sa...

Köp SAS-aktier i stället. Och måla om planen: Realistiskt grå ; )

Karin S sa...

Mmm, SAS-aktier måste vara dagens köp. Man borde bli ekonomijournalist istället.

Gabrielle Björnstrand sa...

Eller så kan man glädja sig åt de riktigt bra av det slaget: Cervenca på Svd, t.ex.

Undrar hur lång tid det tar att måla om alltihop?
Själv bor jag i ett hus där ombyggnadsmani råder sedan sex år. Det gör mig otroligt trött på allt vad interior design heter. Men jag blir inte trött på dina letargiska beskrivningar ; )

Karin S sa...

Gabi,
Det undrar jag med!
Nu är färgen slut och jag har precis fått dit ett lager överallt. Men det är lite flammigt. Man borde helt klart måla ett lager till, men då tar det en vecka till. Och hur kul är det?

Ja, vad gäller ekonomin ligger jag nog i lä där. Särskilt vad gäller kunskaper...

Tack hur som helst för uppmuntrande tillrop. De behövs.

Bodil Z sa...

Grejt!

Karin S sa...

Grått, heter det.