lördag 11 september 2010

Gökur

ska man bildgoogla på på tyska. Kuckucksuhr. Då får man fram helt otroliga bilder. Hela hus som är gökur, hela stadsdelar typ. Ett helt land! Nä, förlåt, det var Schweiz.
Det här har jag skrivit om förut, men jag gör det igen. Jag vill ha ett gökur. Jag hoppas på det i femtioårspresent. Ännu hellre skulle jag i och för sig vilja ha ett sånt där klockspel(?) som de har i Prag, figurer som kommer fram när klockan slår tolv eller nåt och åker runt och döden går med lien och någon jagar någon annan, typ.
Men det lär jag väl inte få i femtioårspresent. Därför nöjer jag mig med ett gökur. Eller två.

Orsaken till det här var att jag håller på med de små illustrationerna igen och jag fick sån lust att rita ett gökur och då kom jag på att jag inte visste hur många kottarna är. Ergo googling.
Nu hör det till saken att det inte finns något gökur i själva berättelsen, men det har jag tid att pilla in. Eller också inte.
Bilderna kan ju berätta en annan historia, vara ett tillägg och inte bara en illustration.
Ingen märker nog om det inte är ett enormt överskott av gökur t ex. Då börjar nog folk dra örona åt sig.
Skitkonstig bok, varför har hon ritat så många gökur?
Men ett eller möjligen två gökur tror jag knappt märks.

Hej.

Inga kommentarer: