lördag 13 oktober 2012

Skrivarkursen

Ni undrar säkert hur det går med min skrivarkurs? Nähä. Inte det. Men jag undrar.
Förra gången gick det bättre.
Jag gick dit liksom sammanbiten och tvär, helt på det klara med att det här var totalt bortkastat, men har man tagit fan i båten osv. Och så blev det ganska bra.
Helt otroligt.

Och det allra konstigaste är att de tycker att jag skriver bra. Jag är lite generad att säga det, för själv tycker jag att jag skriver rätt kasst eftersom jag skriver på franska och alltså får lov att skriva som jag kan. Inte som jag vill.
Men jag löser liksom uppgifterna på ett elegant sätt. Tycker dom.
Nå, det är jag inte ensam om, det är ett par där som jag tycker skriver bra. I och för sig är det ganska många som skriver halvbra också, konventionellt och liksom ständigt en bra början. Och så är det några som jag inte begriper ett ord av. Verkligen inte ett ord. Men jag misstänker att det skulle vara samma sak på en svensk skrivarkurs (inte för att jag kvävs av medelklassen, eller jo, just därför att jag kvävs av medelklassen, men det beror inte på dess medelklassighet, utan på dess tråkighet och fantasilöshet).

Kanske kan det bli en bra kurs. Kanske lyckas jag faktiskt få ihop en hyfsad roman på franska, tack vare den här kursen. Det är i alla fall tanken.

Hej.

Inga kommentarer: