fredag 9 maj 2008

Lästips

Bloggaren M. Chêne på Elfenbenstornet skriver djärvt och motströms om SVTs beslut att sända Englas begravning. Själv hade jag inte tänkt så långt och jag ser problem med resonemanget, men intressant läsning är det. Och jag måste nog puffa lite för den här bloggen som jag fann via Axess mao-blogg och som, vad jag kan se, har en mycket mer genomtänkt kristen syn på tillvaron än någon annan jag hittills mött i den genren.
Ofta blir kristna bloggare militanta och dogmatiska, vilket gör dem svåra att ta till sig och att resonera med. Chêne funderar, länkar till texter med olika synpunkter på ämnet.
Och dessutom gillar jag själva enkelheten i typografi och grafik samt bildval, det är en avskalad och flott blogg. Utan många krusiduller, bara ett par, för nöjets/lekens/skönhetens skull...
Jag skulle vilja säga: Äntligen en katolsk bloggare som jag känner helhjärtat för att länka till! Tack!

Bodil under Pausträdet gör en annan intressant iakttagelse idag. Jepp, för att få veta vilken måste man klicka på länken, men det tar inte många minuter att läsa inlägget som är kort och kärnfullt!

Och själv ska jag rita på en fasad.
Önskar er en fin fredag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för dina vänliga och uppskattande ord!

allt gott!

M. Chêne
^^