torsdag 27 mars 2014

Steg 1

Har ett annat projekt. Beror mest på att jag på ipoden har en liten stegräknare inkluderad och så googlade jag på stegräknare och steg och hamnade i den något jobbiga åsikten (tror who, typ) att man bör gå 10.000 steg om dagen. Minst.
Jag började kolla. I mitt fall blir det typ 8 km och det tar ungefär en och en halv timme. Kan gå lite fortare om man skalar på som en galning men det orkar man inte.
Så nu kör jag på det.
Men det gäller att inte glömma bort den där lilla prylen, för som med allt annat så blir man liksom sur då, om man glömmer att räkna in vissa steg.
Nu har jag vidtagit mått och steg, typ.
Igår gick jag två kilometer inomhus.
Det brukar jag inte göra men eftersom jag inte hade tid annars så körde jag även inomhus.
Det är ett projekt.

Har även försökt starta ett instagramkonto, med dåliga foton projekt.
Och ett särskrivningsprojekt för dåliga foton projekt.

Och så lyssnar jag på radio.
Hej.

2 kommentarer:

Eva Ström sa...

Hade en stegräknare ett tag och märkte att för min del räckte ned att lägga på två nollor på minuterna,.30 min blev 3000 steg. Då försökte jag istället promenera två ggr dagligen om ca 50 minuter.

Karin S sa...

Eva,

Jag fattar. Också en metod. Och ja, det tar liksom tid, hur man än gör. Mer tid än man sätter av spontant skulle jag påstå.