söndag 25 oktober 2009

Jag försöker vara social och BOKBLOGG, typ

Jag satt och knåpade med det här i tre timmar i morse, medan familjen sov och klockan fortfarande bara var typ 6 (kom min man upp och sa efter en stund).
Och sen tänkte jag att jag inte orkar göra klart, men nu kör jag. Oklart. Idén har uppstått nånstans, jag fann den hos Therese som i sin tur länkar till Andedräkt av koppar och Bernur, som gjort samma sak.
Man ska presentera sig med hjälp av boktitlar.
Jag tog bort en grej. En aforism. Jag tror inte att jag har någon bok med titel som kan tolkas som en aforism, ju mer jag funderar på det hela desto mindre känner jag mig säker på vad aforismer är. Trots att jag har en bok med drottning Christinas och en med Söderbergs, vad jag vet. Kanske har jag andra. Jag vet, det var inte det, men jag tog helt enkelt bort aforismen. Annars är vad som blev:

Är du man eller kvinna? Homunculus

Beskriv dig själv: La Vagabonde

Hur mår du? Svindlande höjder

Beskriv stället du bor på: En stad av ljus

Vart skulle du vilja resa? I Egypten däremot

Vilken är din favoritfärg? David Golder

Beskriv din bästa vän: Lyssnerskan (och andra noveller)

Hurdant väder är det just nu? Molnen över Metapontion

Vilken är din favoritårstid? Vinterbarn

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Den dåraktiga gudskärleken

Vad betyder livet för dig? Din stund på jorden

Vad är du rädd för? Att döda ett barn

Dagens aforism:

Vilket råd skulle du vilja ge? SJUNG, SVENSKA FOLK!

Hur skulle du vilja dö? Bergtagen

Ditt motto: Inre frihet

2 kommentarer:

Bernur sa...

Mm, men inte tog det väl TRE timmar? Eh, men jag är avundsjuk på dig för att du valde Svindlande höjder, det var bra!

Karin S sa...

Nä, det tog nog mellan en och två timmar. Fast som du sa var det rätt kul!
Tack! Fritt fall är minst lika bra!