tisdag 5 augusti 2008

Mer rea

Det har varit storm där vi var. Sommaren är över, den saken verkar klar. Men jag hann alltså gå på slutrean och jag köpte - en jeanskjol.
Nu tycker jag att det känns väldigt konstigt. Jag har aldrig haft en jeanskjol förut. Aldrig. Jag har alltid tyckt att det är ett konstigt och lite fult plagg. Inte fattat vitsen.
Och nu har jag alltså en. Fram till stormen använde jag den och det kändes rätt naturligt. Ingen kollade underligt på mig eller så.
Men ändå. En jeanskjol. Var det verkligen rätt?

Villrådig


Psykologen svarar:
Kära Villrådig, din fråga ställer i sig väldigt många fler frågor. Vi vet så lite om dig. Hur gammal är du, är du kvinna eller man, har du barn, familj, eller är du barn och familj?
Jeanskjolar kan vara fina och härliga plagg, särskilt till vardags och fest. Jeanskjolen kan ju kombineras upp eller ned i finhet och är så gott som alltid rätt. Nåja, kanske inte på Nobelfesten, men dit ska du väl inte?
Vi önskar dig all lycka med ditt reaköp.

Psykbryt

Folk är inte kloka, eller hur?
Egentligen hade jag velat skriva om det jag såg, och något jag läste och inte alls om den här jeanskjolen jag blev ägare till. Den kostade 500 spänn.
Jag tror att jag är lurad.

Inga kommentarer: