lördag 28 februari 2009

Gissa berget 2

Jag gillar berg i fint ljus.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Högdalstippen? Flottsbrobacken?
Höga insatser, höga odds, bautavinster att hämta...
(Alltså: än ser jag inte bilden...)

Anonym sa...

Äh, inte helt galet... men fel.
Hammarbybacken. Ser den från vår södra balkong.
:-))) *asg*

Karin S sa...

Wu, jag har alltid trott att den heter Högdalstippen FORTFARANDE?
Men kanske är jag helt ute och hojar igen?

Karin S sa...

För resten, jag tror jag ska googla fram lite assvåra berg. Det förra tog Charlie på en kvart, om jag minns rätt.

Anonym sa...

Nu hojar du allt, Karin.
Gör inget - du är väl inte slalomgalen som en annan? Är det inte Hammarby Sjöstad som ligger för "bergets" fötter här? Tycker mig känna igen toppens form, sedd norrifrån, dvs just från vår balkong...
Lite roligt var det att gissa så här i blindo...

Anonym sa...

Assvåra berg är något som knäcker mig. Kör för det då, Karin.

Anonym sa...

Ja Flottsbro är det inte. Efter 4 år i Schweiz började jag åka i Flottsbro, det var ju för löjligt, som en soptipp ungefär. Men åren gick och för varje år tedde sig backen brantare och brantare. Nu skulle jag aldrig våga mig ut där.

Sic transit Gloria Swanson som jag alltid brukar säga.

Anonym sa...

Hej Bengt! Tänk att jag med åren känner mig lite kaxigare, vågar se nedför branten och tänka: äh, det fixar sig. Och det går bättre numera, än det gjorde förr. Tror jag.

Karin S sa...

Efter googlingar anser jag också att den här backen heter Hammarbybacken. Varken mer eller mindre.
Själv skulle jag aldrig sätta min fot (i pjäxa då) i den.

Nu ska jag googla vidare.

Anonym sa...

..."man skall aldrig säga *aldrig*"...