lördag 14 februari 2009

Mr Moto

heter den här mallen hos blogger om jag minns rätt. Finns även Mrs Moto som är rosa och unge herr Moto (Master?) som är ljusgrön. Det blir väldigt mycket mindre klassiskt då.
Men. Det var inte det jag skulle skriva om, jag retar mig på en grej i layouten. Redan. Poängen verkar vara datumet. Resten försvinner, rubriker på enskilda inlägg syns knappt, och vad värre är, kommentarer till föregående inlägg ser ut att vara en överskrift till det mitt i. Krångligt? Kolla får ni se.
Nu funderar jag på om jag ska anpassa mig till detta, det vill säga skriva dagbok istället. Det verkar ju vara meningen med det hela?
Typ: Karen Stenskott har köpt böcker till barnen. Och en film och två böcker till sig själv (en till av Le Clézio om en flicka som är judinna och åker på strapatsrik resa till Israel strax efter kriget, verkar vara en bok i min smak. Enligt omslaget om introspektion och resan som metaför för självinsikt. Samt, som vanligt med Le Clézio - religiösa spörsmål. Han framställs verkligen som en andlig typ här. Hur är det med det i Svedala?) Slut på parentes. Det här är ju en dagbok nu och jag kommer knappt sätta punkt. Vidare köpte jag en kyckling, den är nu i ugnen. Vi ska ha potatis till. Det är outgrundligt på något vis. På franska tangentbord måste man trycka på shiftknappen för att komma åt punkt. Däremot inte för semikolon och komma, det säger något om skillnaden, menar jag. Det blir längre meningar, helt klart.
Nu ska jag låta er slippa detta i fjorton dagar, jag nästan lovar. I alla fall till större delen. Hej;

6 kommentarer:

Anonym sa...

Karin, jag har suttit och experimenterat i någon timme nu; det kan vara ett tecken från ovan om att jag bort hålla mig till min läst istället, men likväl roade det mig att uttrycka något utan att använda punkt i syfte att åstadkomma visst slags kommentar rörande ditt hot om att nästan upphöra med ditt bloggande för två veckor - jag gav upp som synes, då den långa meningen, som blev resultatet av mitt försök, sa i stort sett mycket lite om den förstämning som det nämnda hotet sådde hos mig.

Karin S sa...

Wu,
Oroa dig inte, det blir nog lite bloggat ändå. Men det är sportlov och vi åker "hem" - utan dator. Men, som sagt, lite bloggat blir det nog. Nås gör jag enklast på gmailadressen :)

Anonym sa...

Ett besök på Google betyder så mycket... eller åtminstone något om boken du finner vara i din smak. Måste medge att jag hellre hör vad du kommer att tycka.

Karin S sa...

Wu,
Tack för bra googling.

Anonym sa...

He he, ja det finns alltid något med de där jävla layouterna som felar. Själv höll jag på i fyra timmar i går kväll innan jag hittade rätt. Och då hittade jag ändå inte rätt.

Ett annat problem med din layout är att det inte är någon luft mellan kommentarerna till det här inlägget och datumet över det föregående. Det suger. Annars är det lätt att läsa och ja, nu var det ju inte layouten ditt inlägg handlade om, men det satte igång något där.

Shift för att sätta punkt? Du måste skämta. Det är ju fruktansvärt roligt.

Karin S sa...

Anders, det är exakt det som jag uppfattar som problemet, den där bristen på mellanrum!
Grynnan ser väl rätt okej ut?

Punkt inget skämt. Om det nu är positivt eller negativt...