tisdag 28 april 2009

Ur pågående projekt igen

I mitt fall: grevinna, katolik och hemmafru med litterära ambitioner.
Va?!
Okej, jag prövar något annat: Arkitekt och författare, bosatt i Paris.
Hm, kanske. Vad kan du då?
Rita, skriva och gapa. Leva rövare och ställa till ett jävla liv.
Jaa, jag vet inte jag...
Jag kan sjunga Kungsången. Jag stryker hellre min mans skjortor än ser honom gå i t-shirt. Jag dör av allt fult.
Jag dör av Sverige.
Men är det verkligen sant?


Att banta är att vara som inlandsisen. Man ligger platt och smälter.
Om man vill.

5 kommentarer:

Laura sa...

Kryptiskt, ers höghet :)
Det låter som om du är arg?

Wu sa...

Hafv tröst: du är hörd.

Karin S sa...

Laura,
Det var en skum liten stump jag hittade mitt i en grej. Jag skulle lika gärna kunna ha skrivit en massa andra saker, det var något i stil med Vem är jag?

Wu,
Fint.

Anonym sa...

Också vi som bor kvar häruppe tycker det här landet blir allt konstigare. Se här ett par egendomliga röster i den konservativa bloggosfären:

http://www.weredsvadligheter.blogspot.com/

Karin S sa...

Anonym,
Ja, det var underligt, förmodligen måste man läsa mer för att begripa och det lilla man läste lockar inte direkt till det.
Konstig prick.