fredag 3 juli 2009

Sverige?


Apropå den här invigningen på Skansen som jag nu kollat på, men som jag lite zappade i för en del var så erbarmligt dåligt. När de satte igång att sjunga om Snickarboden tänkte jag att i nästa nummer så går de upp och dansar Små grodorna, hela gänget, till körsång under ledning av Erik Eriksson. Men han är väl död...
Hur som helst. Jag kom att tänka på Bengt Hallberg och min barndom igen. Jag håller ju på med den. Och det jag fann var ovanstående. Jag har vuxit upp med den.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag tror att Eric Ericson fortfarande lever. Han är född 1918.

Den musik du förknippar med din barndom är i stora drag även min barndomsmusik eller kanske mer ungdomsmusik. Kanske är den också dina föräldrars musik?

Karin S sa...

Agneta,
Skönt - med Ericson.

Visst är det mina föräldrars musik. Deras skivor för att vara exakt, som förstås även jag hörde som barn.