lördag 25 juni 2011

Uppdatering

FYI: här firar vi inte midsommar och skolan har en vecka kvar. Så det är som vanligt, och det är ju rätt bra. Men med det undantaget att det är fest lite överallt. I morse i skolan med ungefär samma aktiviteter som jag minns från midsommar. Säcklöpning, springa med ett ägg på en sked som man i sin tur höll i munnen. Kasta plastringar på pinnar och så vidare. Och framför allt: vinna des cochoneries - skräp. Vill minnas att jag som barn vann en rattmuff som jag gav till min far.

I alla fall. Barnkalas igen. Men inte här. Rea. Här. Ja, i stan alltså. Grannmiddag för dem som ville i förra veckan. Bord och stolar på boulevarden utanför lilla parken. Som vanligt en succé.

Jag läser mer Roth, om irrande judar. Det är mycket intressant och kommer så snart jag får ändan ur vagnen att rendera(?) en text på den andra bloggen.
Ritar klart bygglov, börjar förbereda packning. Så småningom åker vi till Sverige. Men först ska vi gå en bit till mot Kompostella. Det är ett kusin- och svägerskeprojekt. Jeanskjol, alltså. Till det har vi även skaffat bättre utrustning i år, plast-t-shirtar som är något av det fulaste jag någonsin sett. Men de lär ju vara bättre.

Jaha. Roligare än så blir det inte. Vill man diskutera SAAB föreslår jag Bengts blogg. Jag har lite svårt att fatta den historien, jag med. Att det inte tagit slut tidigare, liksom. Att det är så långdraget, utdraget, segt.

Och bara en grej till: jag saknar inte midsommar. Inte det minsta. Hej!

2 kommentarer:

Gabrielle Björnstrand sa...

Snäckorna i mitt fönster hälsar till Compostella, och dig.

Pilgrimmar är vi alla.

Karin S sa...

Tackar! Jag hör av mig när jag är lite närmre start, för förbön, typ. Hörs! :)