lördag 3 januari 2009

Dagens outfit

Yes, jag hittade exakt den bild jag behövde! Har varit i balettshopen Repetto igen, inte för min egen skull direkt, utan för att jag har ett barn som dansar.
Men det är en flott affär. Högt i tak och kristallkronor, parkett på golvet och enorma provhytter bakom tunga röda sammetsdraperier med guldkrokar att hänga upp ena halvan på. Röd sammetsfåtölj för gamla mamma att vänta i framför fem meter hög spegelvägg som speglar draperierna - och så alla dessa skor och tossor, benvärmare, koftor och tutuer (vad heter det på svenska, en sån där rakt utstående hårt stärkt tyllkjol?) och märkliga puderfärgade plagg att värma bara armarna i...

I alla fall kom jag fram till att jag vill ha såna där dojor som Gainsbourg hade, vita knytskor från Repetto med jättetunna sulor, till det har man lite för korta svarta jeans och stor arméaktig parkas. Det har man redan, fast man har svarta skor istället - det ser mindre kriminellt ut, men det funkar ganska bra ändå. Om sulorna är tunna och brallorna korta, och det är de.

Tyvärr har man slutat röka, men om det blir aktuellt med fotografering (och man vet ju aldrig) så tänker man köpa ett par såna där vita gangsterdojor och ett paket cigaretter. Om man hade kunnat hade man fixat skäggstubb, men det kan man nog inte.
Bara så ni vet.

5 kommentarer:

Inre exil sa...

Välkommen tillbaka Karin! En ljuvlig bild du hittat!

Anonym sa...

sofistikerat med puderrosa färg på texten!

Karin S sa...

Både Thomas och L - tack!

Therese E sa...

Jag vet! Gult är den bästa färgen på barnkläder, men det är inte tyvärr inte den som dominerar i butikerna...

Kul med din kommentar, och ja, jag brukar läsa din blogg, jag gillar den skarpt - också den skarpa BM-kritiken (själv gillar jag i och för sig finistere.se jättemycket), den är kul!

Tack för löftet om icke-rosa böcker: jag är glad att du är på min sida. Jag tror benhårt på Serge-stilen, kör på. God fortsättning!

Karin S sa...

Tack! Jo, gult kommer och går, ibland finns något mindre bra orange istället.

Självklart kan man tycka olika om BM!

hörs,