torsdag 15 januari 2009

Fängelset och träden

Fantastiskt ljus idag. Tänkte försöka pigga upp den här något gloomy (antikbehandlade) bloggen. Var på marknaden, Port Royal, alla försäljare stod och käkade på något redan, önskade gott nytt år och god hälsa, Monsieur Fläsk undrade om vi varit i Norge över julen. Knappast. Jag är dansk säger jag, och Madame Fågel bredvid skakar på huvudet. Vi diskuterade som vanligt jakt. Monsiur fläsk försökte få det till att vi lockar på älgarna med enorma rör som vi blåser i. Jag sa att han blandade ihop älgarna med kängurur. Dem kan man väl inte äta, svarade han rundögt och Madame Fågel förklarade pedagogiskt att alla djur kan ätas.
Med andra ord, allt var som vanligt.
Jag köpte fyra bananer och tio frankfurterkorvar. Nu tänker jag att det borde ha varit tvärtom.

Bilden illustrerar vårljus.
Hej.

3 kommentarer:

Inre exil sa...

Karin, klockan hann bli 18:23, men nu fick jag i alla fall dagens första riktiga skratt! Tack, du är pålitlig. Hade korvarna skal och bananerna skinn? Undrar man ju som dansk.

Karin S sa...

Jaaa... säger de verkligen det?

Bananerna gick åt i ett nafs men korv blev över. Man kan säga att jag köpte sjukt mycket frankfurterkorv. Möjligen var det ett vårtecken? Han ser så god ut, M Fläsk, runda rosiga kinder och lika runda blå ögon. Kan allt om Gris.

Hoppas det lite mildare vädret håller i sig så att jag kommer iväg och handla där. Det är alltid ett äventyr i sig.

Hörs!

Anonym sa...

Garvade gjorde jag med. Lågmält. Förstulet.