måndag 12 januari 2009

Jag snor kommentarer jag skulle vilja ha här

Någon som kallar sig karpstryparen har skrivit det här i en kommentar på en blogg (Marcus Wallgrens) där inlägget handlade om vigsel av samkönade par.


karpstryparn

Vad är för trångsynta typer som vill ta bort äktenskapet? Äktenskapet är avsett för man och kvinna och ingen äkta präst viger ett samkönat par.

Sedan ska det tydligen inte längre heta man och hustru, utan make och maka.

Men vad är skillnaden? Ingen alls, eftersom make fortfarande betyder man och maka hustru.

För man kan ju inte säga “Nu är ni make och make” eller “maka och maka”.

Det är ju helsjukt!

Jag är helt emot äktenskap eller partnerskap för människor av samma kön, jag är också helt emot att de ska få ha barn.

Orsaken till detta är enkel:

Äktenskapet är avsett för man och kvinna, inget annat.

Men visst, om samkönade ska få vigas så kan vi ju lika gärna börja viga människa och djur också då.

Vid ett tillfälle i USA så var det en karl som gifte sig med en guldfisk och alla bröllopsgästerna hade med sig varsit akvarium.

Ska vi ha det så i Sverige också?

Eller varför inte insekter?

“Ja, det här är min fru, hon är ekoxe och är bördig ifrån en ek här i närheten”.

När det gäller barnen så kommer barnen i en samkönad familj att få en snedvriden uppfattning om hur en familj ska vara.

“Hej, det här är min pappa Arne och min “pappa”…”mamma”…….Bertil-Kerstin!”

Dessutom kan barnet bli mördat med tanke på allt hat emot homosexuella, lesbiska och andra icke-heterosexuella som finns.

Man måste tänka på barnets bästa.

När det gäller icke-hetersexuella så har de avsagt sig allt som är avsett för heterosexuella, t ex äktenskap och barn.

Det beror på deras sexuella läggning.

Bisexuella går däremot ann, tycker jag, för de är i alla fall hälften rätt, så att säga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, den där kommentaren vet man ju inte hur den ska tolkas... Är det på riktigt, eller driver han med mig? Jag skriver inte under på den kommentaren kan jag väl säga, och Emma J följer upp det på kommentarsplats senare. /Markus

Karin S sa...

Hej Markus,
Jag kan inte på något sätt ta kommentaren på allvar. Skulle heller inte tro att den driver med dig särskilt, snarare med oss alla.

Anonym sa...

Svar till wallgren och Karin S: Jag är helt seriös i allting som jag har skrivit i den där kommentaren, så när som på det där med ekoxen.
Så nu vet ni det.

När det gäller Emma J så har jag svarat henne på kommentarsplatsen.