torsdag 20 maj 2010

Furufnatter

Om jag ändå hade något att berätta för er... Jag fnattar omkring som en ekorre och stoppar nötter i plataner och kastanjer, känns det som. Kommer aldrig hitta dem igen men andra ekorrars, typ.
Åkte förbi ett ställe där det flög plastpåsar i luften, varför gör det alltid det kring höghus? Och då menar jag rätt höga höghus, såna det är dubbla hissystem i.
Har haft möte med en beställare per telefon. Jättekonstigt, kändes det. Men rätt kul . Ska antagligen rita en grej igen, eller inreda, ordna. Ett gammalt fårhus/stall.
Har en förskräcklig massa idiotiska saker att göra, som att skriva pm till släktingar, brev till en dam som håller i en grej, ta reda på om yngste sonen eventuellt kan börja spela gitarr till hösten. Han ska på skolresa i två dagar och vill ha en svart necessär. Måste han få det då? Han vägrar ha sin kam, tandborste och tandkräm i en plastpåse.

Kommer nu ihåg att Agneta skrev något rätt klargörande om de där integristerna, alltså ordet. Tack! Men har glömt det redan.
Kanske hittar jag andra religiösa fundamentalister i någon grenklyka här i krokarna.

Men bin kommer in genom fönstren och jag tror att det är en koltrast jag hör sjunga om kvällen i köket, genom samma schakt som Augustinersystrarnas klocka kommer ibland, som en blek klang av sig själv.
Kastanjerna har blommat över och jag ska gå till Kompostella i sommar. Fast bara första etappen.
Det är ingen ordning på nånting längre.
Utom nötterna.

För resten, kan ni den där norska biten om en ekorre?

Hej.

12 kommentarer:

Laura sa...

Ah, voilà Madame de Gabrielli!

Charlie Truck sa...

Jag var tvungen att google furufnatter. Då fick man först upp din blogg och sedan denna bild: http://bloggvssoptunna.blogspot.com/2010/05/hur-stavar-man-till-reminissens.html

Jag vet fortfarande inte vad furfnatter är.

Charlie Truck sa...

Det gick lite fort där, soptunnebloggen kom ju upp på google för du med dina fufufnattar låg i bloggrollen. Jag tyckte det var ett roligt bloggnamn iallafall, men det kände väl alla redan till förstås.

Ja, j nu ska jag sluta spamma. En fråga till bara heter det furufnatter eller furufnattar?

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin S sa...

Laura, hm. Ja, kanske det:)

Charlie,
Ja, det var en kul blogg, rätt skum? Skulle kunna vara Stefans, men jag är inte säker...
Furufnatter är antagligen låtsasnorska för ekorre. Jag sjöng en bit som var så här:
Furufnatter, furufnatter rusker på sin tofs /bis/
Blinker med sitt ene öj
Plockar fram en guleböj

etc

Men nu tänker jag att det kanske är en sorts apa?
Fast apor klättrar ju inte i tallar? Men ekorrar äter inte banan.
Ja, ungefär på den nivån är det. Som du säger: spam...

Helena von Hofsten sa...

Han måste ha en svart necessär!

(Det var jag som skrev nyss också, den numera borttagna kommentaren -glömde att jag inte kör en bloggerblogg längre)

Karin S sa...

Helena,
Jag lutar också åt det. Men han är sex år! Jag tycker att det är rätt gubbigt med svarta necessärer. Svensk design med elmer på (som väl inte är svensk iofs) vägrar han att ha att göra med.
Svart necessär och en pyjamas som inte är löjlig. T ex med fotbollar på, sa han att han ville ha. Ja, alltså, då är fotbollarna inte löjliga, enligt honom.

Charlie Truck sa...

Kan han inte ta pappas necessär? Eller ett stort pennfack kanske? Vi har löjligt, ja verkligen löjligt, många necessärer i det här huset. Vet inte hur det gått till. Jag tror jag får förvara flicknecessärerna i ett annat badrum än pojknecessärerna för de blir fler och fler. It's out of control.

Karin S sa...

Charlie,
Nej, han vill ha en egen. Hans bror har en svart necessär, och den där historien med Elmer på ÄR ett stort pennfodral. Han vägrar.
Nu har jag köpt en icke-löjlig pyjamas. Den är beige och urtrist. Hoppas den passar honom. Han ska få en svart necessär också.
Jag är helt gateuse.

Laura sa...

Karin,
det här är nog långsökt men kanske kan det intressera dig ändå (annars ta bort kommentaren):
feed://feeds.feedburner.com/blisschick/jXXv?format=xml

Karin S sa...

Laura,
Ja, långsökt är det nog, men inte helt ointressant i sig. Hur menar du att man får ihop det?

Laura sa...

Får ihop vilket?