torsdag 13 maj 2010

Flanera mera

Sen kom jag till den lite halvtrista boulevard Jourdan som är en del av en ring av sena boulevarder, utanför dem ligger ett park- och sportstråk (t ex Cité U) och sen kommer périferiquen.
Här ser man en station till den relativt nya spårvagnen som går här. På gräsvall. Den är rätt fin och kul att åka med.
Bebyggelsen är tämligen ny, de äldsta husen är funkis.

Här ett litet spännande hotell som lovar design (klicka på bilden och läs skylten). Jag undrar hur den designen ser ut, fortsättningsvis.

Och här fick jag förklaringen på en av Paris gåtor. I hörn på vissa bestämda ställen, jag skulle säga där gatorna gör intjack, står ofta gamla läbbans madrasser och tiger. Jag har alltid undrat varför. Nu gick jag alltså förbi Emmaus depot, och där låg en hel hög samt stod deras lilla lastbil. Jag förmodar att de åker runt och samlar in dessa madrasser. Men vem som köper dem kan jag inte avgöra...
Emmaus byggnad också risig funkis.

Stor funkisbyggnad.

Och en still station, med blommande vallmor vid trädens fötter.

Sen orkade inte jag ta fler foton. Hej.

Inga kommentarer: