lördag 4 december 2010

Granar

För ett par dagar sen hade fleuristen fått in gigantiska julgranar, säkert 4 meter höga, som låg i travar på trottoaren framför hans skyltfönster. De luktade så gott och jag undrade om han hade kunder som ägde en gymnastiksal eller så. Vanliga julgranar här är mellan 1 och max 2 meter (höga). Man bor smått i Paris, i alla fall i våra kvarter.
Men lite senare hade någon surrat fast dessa träd vid stolparna kring korsningen närmast fleuristen. Vi har fått en liten artificiell granskog där som gömmer röda och gröna gubbar.

Kanske startar jag ett Misslyckade Granar Projekt (självklart särskrivet). Ifall jag hittar fler. Jag menar alltså att pyntet är rätt misslyckat.

1 kommentar:

Den här soptunnan har fler läsare än din blogg sa...

Miss Lyckade Granar Projekt (MLGP) är ett mycket lov värt projekt.

När någon annans bild och symboler för en helg skall tillämpas i den egna miljön.

Personligen är jag mycket nyfiken på hur man firar jul i Dubai.

Men det är ju jag.