tisdag 17 november 2009

Hej monarkist

Jag drömmer verkligen knäppa grejer. Imorse ringde jag och presenterade mig för någon med orden: Hejsan, jag är styrelseordförande för föreningen Hej Monarkist! Som om jag skulle komma på en liknande tanke?!
I alla fall, då svarade personen i andra änden: Nej, det kan du inte vara, för det är jag också.

Jag har ingen uppkoppling för närvarande så det blir inte så mycket skriver här framöver. Men själv tänker jag alltså grubbla över ovanstående. Vad menar jag egentligen?

3 kommentarer:

Jorun sa...

Jag är snudd på knäppare.

Häromnatten drömde jag att min galna damkör hade samling i vårt klubbhus (inget vi har i verkligheten, men det var en låg tegelbyggnad med platt tak, som en skolmatsal från 70-talet). Vi fick oväntat besök, Nyamko Sabuni kom dit. Vi berättade mångordigt om våra uppspelta fester och glada sångstunder. När det blev hennes tur att säga något visade det sig att hon rest ner för att framföra regeringens klagomål på det sätt vi representerade Sverige i utlandet. De var synnerligen missnöjda. En säkerhetsvakt kom in och sa till henne att de måste åka, och kon skyndade iväg. Jag gick ut och fick se att ministerns säkerhetsvakter hade minerat hela huset och att jag hade trampat på den snubbeltråd som skulle utlösa det hela. Jag stod där med en timer i handen och försökte få de andra att komma ut men det gick så otroligt trögt och sekunderna bara fladdrade förbi. 4, 3, 2, 1, 0 - jag vaknade av väckarklockan.

Och var ganska förvirrad ganska länge.

Wu sa...

Ni utlandsboende svenskar (-skor) verkar ta skada av er belägenhet ;-)
Å andra sidan: vem vet hur er respektive läggning skulle veckla ut sig och vilka former det skulle ta sig om den finge frodas på hemmaplan, utan inblandning (?) av det främmande och hemska.

Ja, jag skojar lite jag.

Karin S sa...

Jorun, du ÄR knäppare!

Wu, det skulle förmodligen vara lika illa eller ännu värre.