tisdag 22 december 2009

DN är en konstig kropp

höll jag på att skriva. Och nu gjorde jag det. Tydligen har en ung journalist skrivit ned nobelklänningarna. Well, de klänningar kungligheter och pristagare hade på sig på nobelfesten. Recensionen verkar inte vara glänsande, av den här sammanfattningen att döma. Så visst, okej, journalisten får inga jobb för DN.
Men att det är här man lägger ned krut på tidningen förvånar mig lite. Jag trodde inte att DN var en damtidning - än. Men nu börjar jag inse att det nog är det den är?
Jag har länge irriterats på usla kulturartiklar och recensioner, men de skribenterna får hållas.
Dock inte den tjej som skrev om prinsessklänningar som om de vore vore en utställning av föreställande (traditionell) konst.

Nej nej, jag begär inte (längre) nyanser och analys. Jag begär konsekvens.

1 kommentar:

Magnus sa...

Idiotiskt, och ännu märkligare när det vsiar sig att DN ett par dagar senare *publicerar* en artikel eller blogginlägg som lattjar med hur 'jobbigt uppsträckta' Victoria och hennes Daniel var när deras förlovning eklaterades. Har ingen länk men det var innebörden. Men den biten lästes förstås inte av lika många äldre stockholmare...