torsdag 17 december 2009

Vädrets makter

Här blir visst ingenting gjort. Jag löper runt i cirklar och försöker snappa åt mig lämpliga julklappar i farten. Det går dåligt.
Dessutom snöar det just nu. Det kan vara positivt. Folk kanske håller sig hemma? De kanske inte vill halka och bryta lårbenshalsen?
Har jag tur fortsätter det ett tag, och märk väl - här finns inga sand- och salttruckar som åker ut och börjar skrapa på alltsammans. Här halkar människor och bilar runt i full frihet. Det gäller att ha bra skor.

Jag ska köpa nån sorts små gubbar som man målar på (ungefär som tennsoldater, tror jag men antagligen i plast) som jag fattat heter Warmers. Jag googlade på det och fick bara upp en massa benvärmare. Då ringde jag Solange som förklarade vart jag skulle bege mig. Dit är det 20-25 minuters promenad ungefär. Men gissa om jag inte tar bussen!

Sen tänker jag nog ta en paus, kanske gå förbi Port Royal och skaffa lite lunchmat. Snacka älg och vildsvin och pumpor en stund.

Nu hör jag ambulansen.

Hej, hörs,

Inga kommentarer: