måndag 18 januari 2010

Steppdans

Jag har saknat er och internet och teven och telefonen. Fast det var kul att blogga från telefonen och det var ännu roligare att skicka foton. Somliga av er har säkert hållit på med det i flera år men det har inte jag, så jag hade roligt!
Fortsätter kanske att skicka en bild då och då. Det är ju helt otroligt, att det går! På åttiotalet när jag var ung var jag medlem i ett feministiskt nätverk som hette hack. (Kolla längst ned om ni inte tror mig.) I alla fall, en av de andra medlemmarna i nätverket (jag nämner inga namn här) tyckte att två saker här på jorden var helt obegripliga: hur barn blir till och fax.

Idag kan listan göras lång, för att använda ett hyperslitet uttryck.

I alla fall. Nu fungerar allt igen och jag sitter här och stirrar in i min skärm. Tur att det inte är min själ, ändå, min själ!

Och vi har tillbringat vår förhistoriska tid med att titta på film, Singing in the rain, närmare bestämt. Och nu ska jag försöka hitta favoritnumret på Youtube. Hej.

8 kommentarer:

Charlie Truck sa...

Det såg väldigt flott ut det där: envoyé de mon iphone efter varje inlägg.

Fax är lite mirakulöst faktiskt.

Tycker en som ännu inte bloggat från min iphone och inga bilder heller.

Karin S sa...

Ja, telefonen skrev en del själv. Det gillade jag med.
Men har du en telefon man kan blogga med så är det kul, du borde testa.

Bengt O. Karlsson sa...

Donald O'Connor! Vilken början på dagen!

(Kan Henrik Sjyffert göra om det där?)

Karin S sa...

Bengt,
Sjyffert vet jag inte vem det är, och så blir jag lite osäker här, för heter inte karln som steppar här Dean Martin?

Bengt O. sa...

Dean Martin steppade inte, det såg bara ut så eftersom han hade rätt så svårt att hålla balansen för det mesta.

Lennart Erling sa...

Oj, jag gapskrattade på jobbet! Tack för det, Karin!

Bengt O.. sa...

Ja, ursäkta jag har varit upptagen på annat håll.

Jag vet egentligen inte heller vem Sjyffert är annat än att han är otroligt populär som en av de finaste (roligaste?) komikerna i Sverige. Jag fäste mig emellertid vid hans namn eftersom jag en gång råkade se honom i svensk TV då han drog ner byxorna och visade baken mot kameran som ett prov på sin sofistikerade humor.

Tillsammans med riksäcklet Gardell är han väl representativ för svensk humor av idag: dvs. den finns inte alls utom på dagisnivå. Jag önskar att någon kunde reta upp sig på detta men de träffade läser nog knappast denna blogg utan håller sig till Blondinbella och liknande.

Karin S sa...

Bengt O,
Det är en kul idé att piska upp en bloggmmobb genom att dissa Sjyffert. Jag förmodar att du måste länka till nyskrivna artiklar i kvällspressen om denne man och sen ösa på.
Då bör då få dit ett gäng ilskna bålgetingar. Vad gäller Gardell räcker det kanske med att länka till hans blogg?
Vi vet ju hur det gick med BM!?