tisdag 11 mars 2008

Ny blogg II

Bloggen verkar vara en succé.

Dock verkar läsekretsen inte alls efterfråga vad bloggaren hade i sinnet att skriva om. Bloggaren tänkte bli en seriös tidningsläsare igen. Och då kan hon ju inte omedelbart göra om folk, Göran Hägg till två snubbar: Göran, Hägg och Syrén. Och så vidare.
Det säger sig självt. Ingen rår (fortfarande) för att han råkar heta Göran. Det blir hets mot folkgrupp om jag fortsätter. Gruppen Göran blir kränkt. Sorry, jag bara måste skriva det.
Vad tror ni om klimathotet Göran? Stormen Göran? (Hur tog egentligen den där v-tanten det, att hon blev en storm?)
Och kommer ingen ihåg projekt Stureplan? Det var nästan bäst i den genren, jag menade att den borde döpas om, till Göran Perssons plats. Något jag fortfarande egentligen tycker f ö.

Nej, i såna fall blir jag hellre något i stil med Purre, han med Stilgrodorna, ni vet.
Själv vansinnig och omgiven av dåliga rådgivare förstår jag att Erik XIV begick Sturemorden.
Den grejen. Och om man transkriberar lite, själv vansinnig och omgiven av dåliga rådgivare så förstår jag att - bloggen riskerar att bli en blogg om Göran, Sture och Erik, alla i plural. (Den svenska gruppen The Makt.)

Nu måste jag läsa tidningen, så jag får något seriöst att skriva om. För det här luktar brända endiver.
Hej på en stund.


Inga kommentarer: